Pages

31 August 2012

after seven years split . . Finally

Assalamualaikum =)
Okay , this post only just for refresh our memory after seven years split :D
Tujuh tahun , satu tempoh yang memang tersangat lah lama . Macam macam boleh jadi dalam masa 7 tahun tu kan . Aish ! Aku still rasa macam mimpi kot :D Okay , cerita die macam nie . Baru2 nie aku terjumpa lah profile member aku sorang nie , nama die Hanis and then aku tiba tiba je rasa macam nak follow up pasal die , lastly just follow je die punya profile tu . Sampai lah aku rasa mcm jadi stalker die . Haha ! Ktorang dulu rapat lah jugak kat sekolah rendah tu ha sebab kami nie serupa . Serupa dari segi ape tu xpayah tanya lah kan . Kami je yang tau . Hahaha ! Follow3 , Sampai lah aku jumpa die kat INSTAGRAM . Then baru lah start tegur and main comment2 . Die tu dulu duduk kat area taman dekat rumah aku nie je . Sebelah taman je pun . Tapi sekarang dah duduk kat kelantan . And nak register esok kat USIM . Then semalam around pukul 4 pagi die bertolak dari kelantan tu nak g ke kL nie . Tiba tiba je dalam pukul 11 tu die duk mcg aku yang die dah sampai selayang . Dah alang alang kat selayang tu kan , then aku pun jemput lah die datang rumah =) Xsangka , die datang betul2 . Siap bawak family lagi . Hehe . Padahal kami baru je contact dalam 3 hari lepas . Haha ! Btw , memang jodoh kami kot dapat jumpa . Great :D
And cerita yang sama jugak , jiran aku yang SELANG 5 RUMAH tu kan nama die Cheah . Tapi harap nama je jiran , 7 tahun jugak xjumpa nya . Haha ! Bak kata die ,
 " AKU ANAK DARA , DUDUK RUMAH JE " Hampeh punya budak ! Haha ! Sampai number die pun aku xpernah ada kot . Teruk2 ! Haha ! Then bila Hanis dah sampai rumah , barulah aku dapat number jiran yang SELANG 5 RUMAH tu . Haha ! Last2 jumpa jugak lah kami . Owh My ! Dorang bedue tu still sama . Xde ape pun yang berubah . Just aku je makin TINGGI kot :D Tp dapat sembang kejap je , sebab Hanis nak g puchong pulak lepas tu ada kenduri kawen cousin die ke ape tah . Sembang punya sembang , tiba tiba aku rasa macam semalam je aku baru habis sekolah rendah tu :) Hanis2 , kau still macam dulu . Yo ! Haha ! Semangat mak kau ajak kami satu family datang kelantan sane . InsyaAllah ! Cheah , aku rasa , kau memang layak dapat award " ANAK DARA PALING SEJATI " dalam taman kte nie weh :D atau bak kata mak Hanis and amin " orang minyak " Haha !
Tiba tiba je aku rasa macam hari nie hari jejak kasih aku . Haha ! Thank you guys . Nice to meet you and keep in touch =)
And ini lah akibat nya bila dah 7 tahun berpisah kan . .
cheah , Hanis , aku
okay , aku paling tinggi :D 
Nothing change 

Then xlama lepas dorng balik tu , member2 adik aku pulak datang . Memang full lah rumah aku kan hari tu . Then lepas asar tu pulak tibe je member2 abang aku cakap nak datang rumah . Memang ramai lah kan kalau dorang dah start konvoi tu . Haha ! Ada lah jugak dalam 7 ke 8 buah kereta datang . Sampai lah dekat maghrib tu baru balik . Jumpa jugak lah aku dengan budak budak RON91 tadi . Aish ! Aku rasa memang betul lah , hari nie hari jejak kasih aku agak nya -.-
 Penuh rumah aku tadi
Sampai jugak setelah bertahun tahun jemput =)

Then malam tu pulak , member aku iela cakap nak datang dengan member2 uia die . Aku pun on jelah . Around pukul 10 baru sampai rumah aku . Kesian dorang sesat . Haha ! Lepas nie kena selalu datang nie . Barulah xsesat . Hehe . And then dorang balik dekat pukul 12 kot . Memang raya betul lah korang kan . Okay , hasil nya . .
sempoi je budak budak nie 
Aku pun layan  jelah 
Padahal aku xpernah kenal pun ngn dorang sume tu . Aku kenal iela je . Xpe , raya tahun nie , aku dapat ramai kot kawan baru . Alhamdulillah ~
Okay , aku rasa nie lah entry aku paling panjang kot . Haha ! Exited punya pasal ~ Dari pagi sampai malam , rumah aku silih berganti dengan tetamu . Never mind , tetamu tu kan membawa berkat . Hehe . Okay guys , korang buat aku rasa raya tahun nie raya yang paling special kot . Thank you . Thank you =) until we meet again and again and again :D